Bakgrunn

Etablering av nye Molde kommune utløser sammenslåing av NAV-kontorene i de tre kommunene.

Mål og oppgaver

Nye Molde kommune og NAV Møre og Romsdal skal i felleskap etablere en samordnet og brukerrettet NAV-tjeneste for nye Molde kommune, der nærhet, brukeroppfølging og sterke kompetansemiljø er prioritert. Sentrale oppgaver i prosjektet:

  • Utarbeide kartlegginsdokument (kunnskapsgrunnlaget)
  • Beskrive mål og satsingsområder for nye Nav Molde
  • Utarbeide forslag til organsasjonsplan
  • Gjennomføre det som må være på plass innen 2020
     

Styringsgruppe:

  • Prosjektrådmann Arne Sverre Dahl
  • Fylkesdirektør Stein Veland
  • Statlig tillitsvalgt: Sissel Grønvik (Fylkestillitsvalgt AVYO)
  • Kommunal tillitsvalgt: Linda Klausen (Hovedtillitsvalgt Fagforbundet Molde -representerer alle tre kommunene)
  • Sekretær: Prosjektleder for Nye NAV Molde, Nadine Deidok

Prosjektgruppe:

  • NAV Molde: NAV-leder Nadine Deidok (Prosjektleder)
  • NAV Midsund: NAV-leder Ann Elin Høgseth
  • NAV Nesset: Avdelingsleder Per Gjerde
  • Nye Molde kommune: Kommunalsjef Ann-Mari Abelvik
  • Anne representant fra Nye Molde kommune: Rådgiver Tone Haukebø Silseth
  • Tillitsvalgt stat: Janette Rishaug
  • Tillitsvalgt kommune: Ole Palmer Morewood
  • Verneombud: Ritha Gaarde Næss
  • NAV Møre og Romsdal: Erik Husby